Spreid je eetmomenten

Spreid je eetmomenten

Verspreid je eetmomenten goed over de dag. Zorg dat er niet meer dan 6 uur tussen iedere maaltijd zit, anders kun je een hongerklop krijgen. Je gaat dan bibberen en je kunt niet meer goed concentreren. In het wielrennen noemen ze dat 'de man met de hamer tegenkomen'. Niet handig als je de Tour fietst, maar ook niet als je in je truck over de snelweg rijdt. Bovendien krijg je tijdens zo'n dip misschien zó veel trek dat je veel meer eet dan je van plan was. Voorkomen is beter dan genezen, dus eet op tijd.

Vraag het de medisch specialist 

Twijfels of onzekerheid na een ziekenhuisbezoek zijn heel gewoon. Gelukkig kunt u nu uw vragen als verzekerde van CZ bespreken met een onafhankelijk medisch specialist.

  • Telefonisch of online contact met een medisch specialist
  • Gratis & exclusief voor klanten van CZ
  • 100% vertrouwelijk

Zó werkt het

Boterhammen

Als je eenmaal aan het eten bent, kun je onbewust je broodtrommel in één keer leeg eten. Dat kun je voorkomen door je broodvoorraad te verdelen. Vul drie verschillende trommeltjes of boterhamzakjes:  één voor het ontbijt, één voor de lunch en één voor tussendoor. 

Tussendoortjes

Zorg dat je altijd een voorraadje gezonde tussendoortjes in de wagen hebt, zoals bakjes yoghurt of kwark zonder suiker, vers fruit, ongezouten noten of een gekookt ei. Snoepgroenten zijn ook goed en smaakvol, bijvoorbeeld wortels, kleine tomaatjes of stengels bleekselderij. Als je een grote eter bent, kun je tussendoor gerust een boterham eten. Wil je wat hartigers? Neem een kop soep of bouillon. Het is allemaal een stuk beter dan de gevulde koeken, zakjes drop en broodjes kroket die je vindt in de winkels bij de tankstations – hoewel die een enkele keer best kunnen natuurlijk. Een bijkomend voordeel van je eigen voorraad tussendoortjes is dat het veel scheelt in je portemonnee.

Over Medicinfo

Medicinfo biedt betrouwbare, actuele informatie over gezond zijn, gezond blijven - en wat u daar zelf aan kunt doen.