Een goede lunch geeft je energie Onderwijs

Een goede lunch geeft je energie

Het is een aanrader om niet op je werkplek te eten, zodat je letterlijk en figuurlijk afstand neemt van je werk. Bovendien is het gezelliger om samen met je collega's te eten. Dat wordt natuurlijk lastiger als je school een continurooster heeft. Je kunt ook samen met je collega's gaan lunchwandelen. Lekker een frisse neus halen, afstand nemen van je werk en even goed bewegen.

Vraag het de medisch specialist 

Twijfels of onzekerheid na een ziekenhuisbezoek zijn heel gewoon. Gelukkig kunt u nu uw vragen als verzekerde van CZ bespreken met een onafhankelijk medisch specialist.

  • Telefonisch of online contact met een medisch specialist
  • Gratis & exclusief voor klanten van CZ
  • 100% vertrouwelijk

Zó werkt het

Andere tips om meer energie uit je lunchmoment te halen:

  • Maak je lunchpakket al de avond tevoren klaar. Dan heb je 's ochtends minder stress. Je kunt natuurlijk ook boterhammen, boter en beleg meenemen om je boterhammen op het werk te smeren.
  • De regel voor een broodmaaltijd is: bruinbrood is goed, volkorenbrood is beter.
  • Het is prima om margarine of halvarine op je brood te smeren, want daarin zitten waardevolle voedingsstoffen als onverzadigde vetten en de vitamines A, D en (meestal) E. Bovendien krijg je daardoor eerder het gevoel van een gevulde maag.
  • Wat vind je van tomaat of paprika bij de boterham? Daarmee ben je al een eind op weg om de aangeraden dagelijkse hoeveelheid groente binnen te krijgen (250 gram).
  • Als je 's avonds gaat sporten of meteen door moet naar een vergadering, dan kun je je broodmaaltijd en warme maaltijd omdraaien. Dat is helemaal makkelijk als je op school een koelkast en een magnetron hebt. Neem dan een maaltijd van huis mee of koop een stoommaaltijd, die je in de magnetron klaarmaakt. Je kunt ook een koude maaltijd- of pastasalade meenemen. Daar komt geen magnetron aan te pas en die smaakt prima, zeker als het warm weer is.
  • Kies voor een niet te vette maaltijd om daarna een middagdip te voorkomen.