Een goede lunch geeft je energie Bouw

Een goede lunch geeft je energie

Goed en lekker lunchen levert je een hoop energie op, broodnodig voor een bouwvakker:

Vraag het de medisch specialist 

Twijfels of onzekerheid na een ziekenhuisbezoek zijn heel gewoon. Gelukkig kunt u nu uw vragen als verzekerde van CZ bespreken met een onafhankelijk medisch specialist.

  • Telefonisch of online contact met een medisch specialist
  • Gratis & exclusief voor klanten van CZ
  • 100% vertrouwelijk

Zó werkt het

  • Zorg dat je lunch niet te vet en niet te groot is. Zo voorkom je een middagdip.
  • Maak je lunchpakket al de avond tevoren klaar. Dan heb je 's ochtend minder stress. Je dag begint waarschijnlijk al vroeg genoeg!
  • Heb je in de ochtend vaak al je brood van de dag op? Verdeel je eten dan over meerdere pakketjes, voor iedere pauze één. Zo voorkom je dat je eten om 12 uur op is en je je toevlucht neemt tot het ongezonde eten van een snackbar of de shop van het tankstation in de buurt.
  • Het is een goede traditie om een koelbox mee te nemen. Zo blijft je eten lekker en veilig gekoeld.
  • Een thermosfles is ook superhandig, zowel om dranken warm te houden als om dranken koud te houden.
  • De regel is: bruinbrood is goed, volkorenbrood is beter – ook voor je stoelgang!
  • Het is prima om halvarine of margarine op je brood te smeren, want daarin zitten waardevolle voedingsstoffen als onverzadigde vetten en de vitamines A, D en (meestal) E. Bovendien krijg je daardoor eerder het gevoel van een gevulde maag.
  • Wat vind je van tomaat of paprika bij de boterham? Daarmee ben je al een eind op weg om de aangeraden dagelijkse hoeveelheid groente binnen te krijgen (250 gram).