8 tips om werk en de overgang beter te combineren

  1. Schrijf eens op wat jou persoonlijk zou helpen. Je bent een uniek mens. Wat jij nodig hebt om de overgang en werk en combineren, is maatwerk!
  2. Maak je vragen en oplossingen bespreekbaar met de mensen in je omgeving. Doe dat zowel thuis als op je werk. Denk in mogelijkheden en bedenk creatieve oplossingen.
  3. Pas jouw werktijden, werktempo, rustmomenten, oplaadmomenten zoveel mogelijk aan op wat jij nodig hebt!
  4. Ben je ervan bewust wat je energie kost en wat energie geeft. Breng zoveel mogelijk evenwicht aan tussen die activiteiten.
  5. Zorg lichamelijk goed voor jezelf. Gun jezelf genoeg tijd voor beweging, slaap en ontspanning.
  6. Kies je voeding bewust en pas aan waar nodig. Kies voor vers eten en genoeg groente, fruit en water. Ben matig met koffie en alcohol.
  7. Zie de overgang als een gelegenheid om (opnieuw) stil te staan bij jezelf en je persoonlijke behoeften. Geef jezelf hier alle tijd en ruimte voor.
  8. Neem ’s avonds de tijd om de dag los te laten en tot rust te komen voor je gaat slapen. Doe even helemaal niks en lummel wat rond. Dat helpt om sneller en dieper te slapen.

Over Medicinfo

Medicinfo biedt betrouwbare, actuele informatie over gezond zijn, gezond blijven - en wat u daar zelf aan kunt doen.