7 tips om goed te eten voor tijdens en na je dienst

7 tips om goed te eten vòòr, tijdens en na je dienst

Om je werk goed te doen en je fit te voelen, moet je in topconditie zijn en blijven. Let daarom op de volgende zaken, zowel voor, tijdens en na je werk – of het nou ochtend, middag, avond of nacht is.

Digitale zorg: mede mogelijk gemaakt door je zorgverzekeraar

Mensen houden van service en gemak, ook in de zorg. Veel zorgverzekeraars voorzien in die behoefte door digitale zorg aan te bieden. Uit onderzoek van Medicinfo blijkt dat het aanbieden van digitale zorg op afstand invloed heeft op de keuze voor een zorgverzekering. Biedt jouw zorgverzekeraar in 2020 ook zorg op afstand aan?

Lees hier wat de voordelen zijn van digitale zorg op afstand

  1. Drink voldoende. Per 24 uur heb je 1,5 liter vocht nodig. Gewoon kraanwater is prima. Koffie kan hinder geven.
  2. Eet veel groente. Niet alleen bij de warme maaltijd, maar ook op de boterham of tussendoor. Groente is ook goed voor je darmwerking.
  3. Bruinbrood is goed, volkorenbrood is beter.
  4. Een goede nachtrust is belangrijk. Eet niet te veel, niet te vet en drink weinig of geen alcohol voordat je gaat slapen.
  5. Houd zoveel mogelijk het eetritme van je dagdienst aan. Dat is ook gezellig voor je partner of gezin.
  6. Verdeel je maaltijden regelmatig over de dag. Zo voorkom je dat je 'de man met de hamer' tegenkomt en dat je meer eet dan je van plan was.
  7. Een dutje doen na de ochtenddienst is goed, maar slaap niet te lang want dan voel je je daarna juist niet fitter. Een powernap van 15 tot 20 minuten is het beste. Zet daarvoor een wekkertje.